Saturday 6 August 2011

Sekilas pandang

Tak tahula kenapa ada yang salah mentafsirkan diri ini selama ini..salahkah kalau berbaik dengan seseorang dan salahkah kalau aku menyebelahinya kerana aku yakin dia yang terbaik dikalangan yang ada..

Tiba-tiba kedengaran ada yang menyatakan luahan hati kecewa dengan diriku, walhal aku kenalinya secara dalam pun tidak, inikan pula rapat dengannya..Pening dengan keadaan yang sebegini..

Tidakkah mereka tahu kewujudanku hanya sementara untuk mengisi kekosongan yang kian terasa di sana??
Tidakkah mereka tahu niatku hanya untuk berkongsi ilmu apa yang aku perolehi??
Tidakkah mereka tahu aku sangat mengambil berat terhadap kebajikan mereka sehingga ada yang tersalah anggap terhadap apa yang aku cuba lakukan??

Pelik..sangat pelik..apakah tidak cukup dengan apa yang telah terjadi..mahukah peristiwa itu berulang kembali...

Ketahuilah, niatku hanya untuk membantu kalian dalam pengembangan ilmu..tidak ada niat yang lain pun terlintas dihatiku tambah lagi untuk menambahkan serabut terhadap masalah yang dihadapi..

Bila kebaikan disalah ertikan, bermakna ada yang tidak gembira dengan kebaikan itu..ada yang tidak senang dengan kebaikan yang diberikan..

Namun, ketahuilah, hati ini hanya berbicara melalui nukilan yang dihasilkan..bukan secara lisan seperti yang lain..

Hanya ada beberapa ketika sahaja lagi sebelum adanya perpisahan..Lantaran itu, benarkanlah diri ini terus menaburkan bakti dan mencurahkan ilmu sementara ketika itu masih ada..

1 comment: