Tuesday 28 June 2011

Pakweku..hehe

Suatu petang di bilik Fiza dan Ani...

Ani: Boringnye petang ni..hmmm..
Fiza: Kenapa nak boring?takde assignment or assessment ke?
Ani: Ade assignment tapi dah siapkan sebelum Maghrib td..
Fiza: Dah tu, ape lagi yang boringnya?
(Fiza mengaru-garu kepalanya..patutnya kalau dah siap assignment, hatinya gembira..ini tak, boring lak)
Ani: Sebenarnya aku boring sebab pakweku tak call pun aku hari ini..selalunya dia call dua kali sehari..
Fiza: La....sebab tu je ke?
Ani: Yela..pakwe aku tu memang caring giler kat aku tau..
Fiza: oo ye ke...hmm..
Ani: Kau takde pakwe ke Fiza..sejak aku kenal kau kan, tak pernah kau cerita pasal pakwe kau tu..
Fiza: Ade, tapi aku tak pernah missed jumpa dengan pakwe aku..pakwe ni lagi caring dari pakwe kau..dengannya aku rasa ketenangan dan kedamaian..
Ani: Ye?bestnya pakwe kau tu..tapi kan kau tak pernah cerita pun? Sape dia? Aku nak kenal jugak Fiza..
Fiza: Ok nanti aku kenalkan ye..tapi aku citer sikit kat kau pasal pakwe aku tu..
Ani: Ok..citerla..
Fiza: Akukan boleh jumpe pakwe aku ni bila-bila mase yang aku nak, aku boleh mengadu dan menangis dengan dia..aku rasa bahagia sangat-sangat..
Ani: Bestnya..sape dia tu Fiza?
Fiza: DIAlah ALLAH Maha Esa..tanpaNYA aku ni bukan sape-sape dan aku takkan hidup di muka bumi ini..
Ani: Erkkk...ALLAH
(Ani terkedu dengan jawapan Fiza..Kemudian,akhirnya dia tersenyum..)
Ani: betulla tu Fiza..pakwe aku ni kan hanya sementara je kan..PAKWE kau tu buat selama-lamanya..aku nak punyai PAKWE mcm tu la..
Fiza: Boleh, sesiapa pun boleh...
(Hati Fiza gembira kerana dia dapat memberikan contoh yang baik buat sahabatnya)


No comments:

Post a Comment